03 April 2008

ari ini yg suwey

arini 3 aribulan..
aku td pg kul 9.15 lbih kurang nk g kdai beli telo..
kekonon sambil menghirup udara segar..
pastu tetibe ade polis trafik la plak..neno,neno,neno...
GAMP btul....aku pn ape lg..mennggelabah lee..polis tu tahan kete yg aku bwk..
kete kampeni tampat aku masak laktuh..hampas pnye polis..
xnmpak ke no plet kete kaler biru? apsal ko degil tahan jugak..? manngggaaii btul..
Polis tu pn yg aku bce kt nametag die nme tarig, tnye aku..
"ei budak! mane lesen??" aku cakap.. " aaa xde2,tinggal kt umah..apsal ko nk tau?"
pastu polis tu skejap jer da hangin.. "eh,sukati aku la aku polis..ko nk bayau saman ke, ko nk kne cabut no plet kete ke, ko nk ikut aku g balai" aku pn mule le cuak sesikit. "alamak..lesen ade kt umah laa..asal tok xnak pecaye tok? ok,saye g amik lesen jap..tok tggu kat cni"
polis tu pns n cakap.."ooo..ko nk lari eh? aku penampo kang..xde2,cepat turun..kasi kete ni kt aku!" eh eehh..suke2 die je nk amik keter nih..aku blas le.."woi,banyak cantik hang polis..ni bukan kete aku oo ko sesuka nk amik..ni kete kampeni..klu kete aku xpe aaa"
polis tu pn tergamam..mebi dalam hati beliau berkate "hek eellleehh..kereknyer mamat nih"
polis tu pn sruh aku turun,n panggil member die sorg lg..hallamaakk!! aku pn ape lg...
cecepat cakap.."ei..ei..ni ape panggil2 member nih? bende leh bincang lek lok,kit bincang le.."
haha..tau takut! member die pegang stereng kete aku n cakap.."nampak ni?"
aku cakap "nampak,stereng kete..apsal?" die jawab.. "bagus pandai..skang ni pe citer? ko nk ikut p balai ke nk bayau saman?" aku cakap le.. " k la..aku bayau saman..aku pn da lmbat ni da kebuloq nk makan..g beli telo pn salah..bkn jauh pn umah aku.." si member polis tu kate " aahhh..suke aa aku pnye keje tahan pemandu yg xde lesen or xbawak lesen..xkire la nk beli telo ke ape ke.." aku pn dgn bengkek n selamber kluokan duit lalu membayau duit saman tuh n mintak resiptnyer..sib baik tak mahal..30pound jer..polis tu pn kasi aku jalan...
masuk kali ni.. dah 5 kali aku kene saman kat negara sudan nih...
tiap2 kali kne saman n ditanye name,
aku akan bagi name yang berbeza2..
sib baik la diorang xtnya ID aku..tidak mampuihh..hahaha
sekian...


2 comments:

umaq_eiman said...

alah baru 75usd...
gaji sebulan 750 us

KIDEN~H.D.3 said...

uuii abg omaq..
mantap gile laa klu tukang masak 750usd..
klu gitu smue org nk jd tukang masak..ahaha